معرفی انواع بازی وارکرفت + راهنمای کامل

در این مقاله قصد داریم انواع بازی وارکرافت را به شما معرفی کنیم. بازی وارکرفت و یا همان World of Warcraft  یکی از بازی های بسیار محبوب و پرطرفدار در سطح دنیا به حساب می آید که در کشور ما نیز به طرفداران زیادی دست پیدا کرده است.

 

هدف از انجام بازی وارکرافت

در بازی World of Warcraft  یک ماموریت و هدف مشخص تعریف نشده است که در صورت رسیدن به آن، بازی تمام شود. در واقع ماموریت‌ های بسیار زیادی در این بازی وجود دارند که بعضی از آن ها به صورت انفرادی هستند و بعضی هم به صورت گروهی. فعالیت ‌های جانبی این بازی مانند کشف مکان ‌های عجیب و غریب، ماهیگیری کردن، شکار کردن موجودات ترسناک و … هستند که در صورت موفقیت در انجام آن ها ارتقا می یابید.

 

انواع بازی وارکرفت از لحاظ هدف گیمر

دو گروه از افراد هستند که به انجام بازی وارکرافت می ‌پردازند. گروه اول، افرادی هستند که فقط قصد لذت بردن از بازی را دارند و به صورت تفریحی این بازی را انجام می ‌دهند. اما گروه دوم کسانی هستند که قصد آن ها از انجام بازی وارکرفت، درآمد زایی است. در واقع خود بازی وارکرافت برای هر دو دسته از افراد، یکسان است. یعنی چه برای تفریح و چه برای درآمدزایی این بازی را انجام دهید، از همین بازی وارکرفت عادی باید استفاده کنید. چنانچه مایل به بازی آنلاین وارکرفت هستید وارد صفحه خرید گیم تایم شوید.

در این قسمت از مقاله می ‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه می‌ توان از این بازی به درآمد زایی رسید. درآمدزایی در این بازی با فروش گلد وارکرفت میسر می‌ شود. در صورتی که شما اهل بازی وارکرافت هستید در کشور ایران نیز می ‌توانید به راحتی درآمد زایی کنید. چرا که در کشور ما نیز شرکت‌ های زیادی هستند که به خرید گلد وارکرفت شما می‌ پردازند.

اگر بخواهیم به صورت ساده، درآمدزایی از این بازی را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که این کار، کار خیلی سخت و پیچیده ‌ای نیست و فقط کافی است که یک کاراکتر را بسازید و کاراکتر ساخته شده را لول آپ کنید. پس از این مرحله نیز باید وارد زمینه مورد علاقه خود شوید. شما می‌ توانید در زمینه ‌هایی مانند کارهای معدن و موارد مربوط به پوست حیوانات و کندن گیاهان و مواردی از این دست در این بازی به فعالیت بپردازید.

انواع بازی وارکرفت

انواع بازی وارکرفت از لحاظ نژاد

اگر بخواهیم بازی استراتژیک وارکرافت را از لحاظ نژادهای آن تقسیم بندی کنیم، باید بگوییم که بازی وارکرافت دارای سه نژاد است که هر کدام از آن ها نیز ویژگی ها و داستان ها و قابلیت های مختص خود را دارند. در هر یک از نژادهای این بازی، یک سری از شخصیت های خاص و منحصر به فرد وجود دارد که در دیگر نژادها وجود ندارد. در همه ورژن های بازی وارکرفت سه نژاد اصلی وجود دارد که در ادامه، آن ها را معرفی خواهیم کرد. از سوی دیگر، در بازی‌های جانبی وارکرافت هم یک سری از نژادهای دیگر وجود دارد که آن ها را نیز معرفی می کنیم.

نژادهای اصلی وارکرافت

سه نژاد اصلی بازی وارکرفت عبارت هستند از:

1.     نژاد انسان ‌ها

این نژاد یک نژاد متعادل است که همه کارابران این بازی از آن بهره می برند. این نژاد دارای سپاه قوی و مقتدری است. اعضای متنوعی شامل سربازان و اره ‌برها و قهرمانان و جادوگران در ارتش انسان ها حضور دارند. اعضای نژاد انسان ها همیشه تمایل دارند که با دیگر نژادها ارتباط برقرار کنند و به بهترین نحو به اجرای تاکتیک ‌های مدیریت منابع و همکاری می پردازند.

2.     نژاد اورک‌ ها

اورک ‌ها یک نژاد نترس و قدرتمند هستند. اعضای این نژاد در جنگیدن، مهارت خیلی زیادی دارند. ارتش اورک‌ ها معمولا کم تر به دنبال همکاری با دیگران هستند. ارتش مربوط به این نژاد، معمولا شامل موجودات قوی و ترسناکی مثل اورگ، ترول و چند موجود دیگر است.

3.     نژاد الف‌ ها

الف ‌ها یک نوع نژاد اریب و اسرارآمیز می باشند. این نژاد ارتش با جلال و عظمتی دارد که متشکل شده است از قهرمانان بسیار باهوش و هیولاهای خارق‌ العاده. اعضای این ارتش علاقه زیادی به جنگیدن و شکست رقبا دارند.

نژادهای فرعی وارکرافت

سه نژاد فرعی و جانبی بازی وارکرفت که در اکثر نسخه های این بازی هم وجود دارند، عبارت هستند از:

1.     نژاد غول‌ ها (Trolls)

2.     نژاد گرگ ‌ها (Worgen)

3.     نژاد گله ‌داران (Tauren)

انواع بازی وارکرافت از لحاظ ورژن

در این قسمت از مقاله، انواع بازی وارکرافت را از لحاظ ورژن آن ها بررسی می کنیم. در حقیقت، مسیری که این بازی در طی این سال ها طی کرده تا به وضعیت فعلی رسیده را بررسی خواهیم کرد.

ورژن اولیه بازی World of Warcraft

در سال ۲۰۰۴ میلادی، بازی وارکرفت به صورت نقش آفرینی چند نفره آنلاین بسیار گسترده   (MMORPG) به بازار آمد. برای بازی کردن این بازی، اینترنت و سرور نیاز بود. تا قبل از این، این بازی در قالب یک بازی استراتژیکی بود. پچ های معرفی شده برای  این نسخه از بازی عبارت بودند از:

  1. Assault on Blackwing Lair
  2. Rise of the Blood God
  3. The Gates of Ahn’Qiraj
  4. Shadow of the Necropolis

این نسخه از بازی وارکرفت توانست به 9 میلیون کاربر فعال برسد.

World of Warcraft: The Burning Crusade

در سال ۲۰۰۷ میلادی، اولین نسخه ارتقایی بازی با نام دنیای وارکرفت صلیب سوزان منتشر شد.

ورژن  Wrath of the Lich King

در سال ۲۰۰۸ میلادی، ورژن خشم پادشاه لیچ منتشر شد که دارای ویژگی های زیر بود:

  1. خط داستان قوی
  2. دیالوگ های تاثیر گذار
  3. صداگذاری عالی
  4. دموهای بسیار خوب

پچ های بخش داستانی این بازی عبارت هستند از:

  1. Secrets of Ulduar
  2. Call of the Crusade
  3. Fall of the Lich King

Cataclysm

سال ۲۰۱۰ میلادی ورژن بعدی با نام دنیای وارکرفت کاتاکلیزم منتشر شد. همان گونه که از نام این بازی مشخص است، تغییرات زیادی مخصوصا در نقشه دو قاره پادشاهی شرق (Eastern Kingdoms) و کالیمدور در این ورژن ایجاد شد. پچ های بخش داستانی این نسخه هم به ترتیب:

  1. Rise of the Zandalari
  2. Rage of the Firelands
  3. Hour of Twilight

 ورژن Mists of Pandaria

سال ۲۰۱۲ میلادی شرکت بلیزارد به منظور جذب کاربران زیادی از سرتاسر جهان، کشورهای شرق آسیای شرقی را هدف گرفت و نسخه پانداریا را به بازار معرفی کرد. این ورژن از فرهنگ چینی و سایر کشورهای شرق آسیا الهام گرفته بود. پچ های بخش داستانی  این ورژن عبارت بودند از:

 

  1. Landfall
  2. The Thunder King
  3. Escalation
  4. Siege of Orgrimmar

ورژن Warlords of Draenor

ورژن جنگ سالاران درانر در سال 2014 میلادی به دنیا معرفی شد. در این نسخه، نوآوری های جدیدی به بازی اضافه شد.

ورژن Legion

نسخه بعدی دنیای وارکرفت که در سال ۲۰۱۶ به دنیا معرفی شد، ورژن لژیون بود.

ورژن Battle for Azeroth

این نسخه که در سال 2008 میلادی به دنیا معرفی شد، آخرین ورژن از سری بازی های وارکرافت است که در ادامه ورژن های قبلی می باشد. در این ورژن، تهدید سارگراس و لژیون سوزانش که در ورژن قبلی وجود داشت توقف پیدا کرده است و بین دو گروه متحدین و هورد درگیری پیش آمده است.

نتیجه گیری

در این مقاله، انواع بازی وارکرافت را بررسی کردیم. این بازی از بازی های MMORPG به شمار می رود. MMORPG یک سبک از بازی های رایانه ای است که به معنی بازی نقش ‌آفرینی چند نفره گسترده می باشد. این سبک از بازی، در صنعت بازی‌های ویدیویی، یک زمینه هیجان انگیز است که روز به روز به میزان طرفداران آن افزوده می شود. در ابتدای این مقاله، هدف از انجام بازی وارکرفت را بررسی خواهیم کرد. سپس انواع بازی وارکرافت را از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

پست قبلی

آموزش بازی وارکرفت به طور کامل و جامع

پست بعدی

بهترین مدل ps5 کدام است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید