بهترین و با کیفیت ترین ssd در بازار برای ps5 کدام است؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با این که بهترین ssd برای ps5 باید چگونه باشد، مطالبی را ذکر کنیم.  می دانید که امروزه بازی های کامپیوتری، علاقمندان بسیار زیادی از قشرها و سنین مختلف و در سرتاسر دنیا دارند. پلی استیشن 5، دستگاهی است که در بین این گیمرها محبوبیت فوق العاده زیادی دارد. نصب بازی در این کنسول بازی هم نیاز به حافظه دارد که بحث اصلی ما در اینجا همین است. در ادامه، ابتدا در مورد قطعات پلی استیشن 5 که ssd هم یکی از آن ها است، توضیح می دهیم. سپس به صورت دقیق تر درباره حافظه اس اس دی مطالبی را بیان می کنیم.تیم ارنوگیم میخواهد با معرفی بهترین ها به شما خرید را برایتان آسان تر کند و همچنین خود به شما خرید گیم تایم را پیشنهاد کند تا کیفیت بازی هایتان را بالا ببرد.

 

قطعات پلی استیشن 5

بهترین ssd برای ps5

پلی استیشن 5 (PS5) یک کنسول بازی ویدئویی خانگی است که توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت توسعه یافته است. این پنجمین کنسول اصلی پلی استیشن و جانشین پلی استیشن 4 است. PS5 از یک پردازنده AMD Zen 2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 با فرکانس 2.23 گیگاهرتز استفاده می کند. این کنسول همچنین دارای 16 گیگابایت رم GDDR6 و یک SSD NVMe با ظرفیت 825 گیگابایت است. PS5 از SSD های NVMe با رابط PCIe نسل چهارم پشتیبانی می کند. این SSD ها سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی دارند که می تواند به بهبود عملکرد بازی ها و سایر برنامه ها کمک کند.

انتخاب بهترین ssd برای ps5

اگر می خواهید یک حافظه SSD برای کنسول خود خریداری نمایید باید به عوامل زیر توجه کنید:

  1. گارانتی یا همان خدمات پس از فروش رایگان
  2. امکان مرجوعی کالا در صورت خرید اینترنتی
  3. پشتیبانی از رابط PCIe
  4. ظرفیت مناسب SSD
  5. سرعت خواندن و نوشتن مناسب SSD
  6. وجود هیتسینک در SSD
  7. داشتن برند معتبر
  8. قیمت اس اس دی: در هنگام انتخاب SSD برای PS5، باید به بودجه خود نیز توجه کنید. SSD های NVMe می‌توانند گران باشند، بنابراین باید SSD ای را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار باشد.

 

بهترین ssd برای ps5 باید چگونه باشد؟

بهترین ssd برای ps5

بهترین SSD برای PS5 دارای یک سری از ویژگی‌ ها است. در واقع دارا بودن همین ویژگی ها است که یک اس اس دی را تبدیل به بهترین می کند. در هنگام انتخاب SSD برای PS5، باید به تمام ویژگی‌ هایی که در ادامه آمده است، توجه کنید. ویژگی های بهترین ssd عبارت هستند از:

1.      رابط PCIe نسل چهارم (PCIe Gen 4)

PS5 از رابط PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌ کند، بنابراین SSD شما نیز باید از این رابط پشتیبانی کند. رابط PCIe Gen 4 سرعت انتقال داده ‌های بالاتری را نسبت به رابط PCIe نسل سوم ارائه می ‌دهد.

2.      داشتن ظرفیت بالا

ظرفیت اس اس دی باید حداقل 250 گیگابایت باشد. در واقع PS5 به فضای ذخیره ‌سازی زیادی نیاز دارد، بنابراین SSD شما هم باید حداقل 250 گیگابایت ظرفیت داشته باشد. این مقدار فضای ذخیره ‌سازی برای نصب چندین بازی کافی است. فراموش نکنید که بازی های جدید روز به روز بزرگ تر می شوند.

 

3.      داشتن سرعت بالا

سرعت خواندن یک اس اس دی باید خیلی زیاد باشد تا بتوان آن را بهترین تلقی کرد. PS5 برای عملکرد بهتر بازی ‌ها به SSD با سرعت خواندن بالایی نیاز دارد. SSD با سرعت خواندن حداقل 5500 مگابایت بر ثانیه می ‌تواند بازی ‌ها را سریع ‌تر بارگیری کند.

4.      داشتن هیتسینک

SSD های NVMe می ‌توانند داغ شوند، بنابراین SSD شما باید دارای هیت‌ سینک باشد تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. فراموش نکنید که داغ شدن هر نوع وسیله الکترونیکی از جمله اس اس دی اتفاق ناخوشایندی است و باید از آن جلوگیری کرد.

5.      سایر ویژگی ‌ها

علاوه بر ویژگی ‌های ذکر شده، برخی از SSD های NVMe دارای ویژگی ‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند مفید باشند. به عنوان مثال، برخی از SSD ها دارای ویژگی SLC caching هستند که می‌ تواند سرعت خواندن و نوشتن را بهبود بخشد. از طرف دیگر برخی دیگر از SSD ها دارای ویژگی DRAM cache هستند که می‌ تواند عملکرد کلی آن را بهتر کند.

چند مورد از بهترین اس اس دی های بازار

بهترین ssd برای ps5

برخی از SSD های موجود در بازار که از این ویژگی ‌ها برخوردار هستند عبارت می باشند از:

  1. اس اس دی با برند Samsung 980 Pro
  2. اس اس دی با برند Western Digital Black SN850
  3. اس اس دی با برند Gigabyte Aorus Gen4 7000s
  4. اس اس دی با برند Corsair MP600 Pro
  5. اس اس دی با برند Sabrent Rocket 4 Plus

این SSD ها همگی عملکرد خوبی دارند و می ‌توانند تجربه بازی بهتری را در پلی استیشن 5 برای شما فراهم کنند.

نکات ضروری در هنگام نصب بهترین ssd

پس از این که بهترین اس اس دی را خریداری کردید، باید به درستی آن را نصب کنید. به منظور نصب SSD جدید در PS5، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مراحل سخت افزاری نصب SSD جدید در PS5

برای نصب کردن اس اس دی در پلی استیشن 5 باید کارهای سخت افزاری زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. کنسول پلی استیشن 5 خود را خاموش کنید.
  2. پشت کنسول پلی استیشن 5 خود را باز کنید.
  3. پیچ های نگهدارنده SSD را شل کنید.
  4. SSD جدید خود را در اسلات SSD قرار دهید.
  5. پیچ های نگهدارنده SSD را محکم کنید.
  6. پشت کنسول پلی استیشن 5 خود را ببندید.
  7. کنسول PS5 خود را روشن کنید.

 

  • مراحل نرم افزاری نصب SSD جدید در PS5

برای نصب کردن اس اس دی در پلی استیشن 5 باید کار نرم افزاری نیز انجام دهید. در واقع پس از نصب SSD جدید، باید آن را فرمت کنید تا دستگاه پلی استیشن 5 شما بتواند از آن استفاده کند. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به منوی تنظیمات بروید.
  2. به بخش “ذخیره سازی” بروید.
  3. روی گزینه “درایو ذخیره سازی داخلی” کلیک کنید.
  4. روی گزینه “فرمت” کلیک کنید.
  5. روی “بله” کلیک کنید تا فرمت تأیید شود.
  6. پس از فرمت SSD، می توانید از آن برای نصب بازی ها و سایر برنامه ها استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

بهترینssd  برای ps5 دارای یک سری از ویژگی ها است که باید در هنگام خرید این قطعه سخت افزاری به آن ها دقت کنید. در این مقاله ابتدا آن ویژگی ها را مورد مطالعه قرار دادیم. سپس برخی از نکات ضروری برای نصب SSD جدید در PS5 را نیز آوردیم.

پست قبلی

داستان مهیج و جذاب خدای جنگ والهالا

پست بعدی

بهترین و هیجان انگیز ترین بازی ها برای ایکس باکس وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید