بررسی تفاوت‌های کنسول playstation5 با playStation 5 slim

کمپانی سونی به تازگی اقدام به معرفی کنسول بازی جدید خود به نام پلی‌استیشن 5 اسلیم کرده است. برای علاقه‌مندان پلی‌استیشن این سوال پیش می‌آید که نسخه اسلیم چه فرقی با نسخه عادی ps5 دارد. ps5 در زمان عرضه با انتقاداتی در خصوص وزن و ابعاد دستگاه مواجه شده بود. این انتقادات و برخی دیگر از قابلیت‌ها از وجوه برتری نسخه اسلیم این کنسول بازی به شمار می‌روند. با ما در ارنوگیم همراه باشید تا علاوه بر بررسی تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim بپردازیم بلکه به خرید گیم تایم از این تیم هم برسیم.

بررسی تفاوت ps5 و ps5 slim:

بررسی تفاوت‌های کنسول playstation5 با playStation 5 slim

کنسول بازی ps5 به عنوان یکی از تولیدات موفق و پرفروش شرکت سونی در جهان محسوب می‌شود. اغلب گیمرها چه حرفه‌ای و چه آماتور به این کنسول بازی علاقه‌مند شده‌اند. با این همه انتقادات و نقاط ضعفی نیز در ps5 وجود داشت که متوجه طراحان این کنسول بازی بود. این انتقادات و نقاط ضعف باعث شد تا سونی اقدام به ساخت نسخه اسلیم از این کنسول بازی پرفروش کند. در ادامه تفاوت‌های بین دو نسخه معمولی و اسلیم از ps5 را در جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

1- تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim از نظر طراحی ظاهری:

Ps5 از نظر طراحی ظاهری بسیار خاص و منحصر به فرد ساخته شده است. شکل ظاهری این کنسول بازی شبیه به یک موشک است که رنگ سیاه و سفید دارد. لوگوی کمپانی سازنده آن نیز در بخش جلویی کنسول حک شده است. اسلات دیسک بازی‌ها نیز در قسمت جلوی کنسول ps5 جای داده شده است. پورت‌های مختلفی نظیر USB-A/ USB-Cنیز در قسمت پشت کنسول معمولی PS5 تعبیه شده است. این در حالی است که پلی‌استیشن 5 اسلیم از نظر ظاهری طراحی ساده‌تری دارد. ظاره آن مستطیلی بوده و رنگ سفید برای ساخت آن انتخاب شده است. در بخش جلویی می‌توان لوگوی شرکت سونی و یک اسلات دیسک را مشاهده کرد. طراحی PS5 slim آن را برای استفاده در محیط‌های کوچک‌تر مناسب کرده است. با این همه انتخاب بین طراحی ظاهری دو کنسول بازی شرکت سونی کاملا سلیقه‌ای و بسته به نظر مشتری دارد.

2- مقایسه  ابعاد و وزن ps5 با ps5 slim:

شاید بتوان اصلی‌ترین تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim را در ابعاد و اندازه‌ی آن‌ها مشاهده کرد. ابعاد ps5 عبارتند از:

  • عرض 390 میلی‌متر
  • طول 260 میلی‌متر
  • ارتفاع 104 میلی‌متر
  • وزن 4.5 کیلوگرم

می‌باشد. اما ابعاد و مشخصات ps5 slim اعم از:

  • عرض 358 میلی‌متر
  • طول 216 میلی‌متر
  • ارتفاع 96 میلی‌متر
  • وزن 3.5 کیلوگرم

است. بنابراین می‌توان به وضوح مشاهده کرد که پلی‌استیشن 5 اسلیم در حدود 30 درصد کوچک‌تر از نسخه معمولی آن است. این تفاوت ابعاد، ps5 اسلیم را برای حمل و نقل نسبت به نسخه عادی مناسب‌تر می‌کند.

3- مقایسه سخت افزاری ps5 و ps5 slim:

در بخش سخت افزاری این دو کنسول مشابهت‌های زیادی با هم دارند. به طوری که نمی‌توان به مورد مهمی در بعد سخت‌افزازی به عنوان تفاوت ps5 و ps5 اسلیم اشاره کرد. اما تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim در موارد جزئی و کوچکی در سخت ‌افزار آن‌ها مشهود است. در پلی‌استیشن 5 اسلیم فن به کار رفته شده کوچک‌تر می‌باشد. این موضوع نیز با توجه به کوچک‌تر بودن ابعاد کلی دستگاه قابل پیش‌بینی بود. همچنین منبع تغذیه و برد به کار رفته در نسخه اسلیم نیز کوچک‌تر از نسخه عادی است. این اختلافات کوچک سخت‌افزاری موجب کاهش 1 کیلوگرمی وزن نسخه اسلیم شده است. به غیر این موارد در سایر مولفه‌ها نظیر:

  • قدرت پردازش
  • حافظه ssd
  • پردازنده مرکزی
  • پردازنده گرافیکی

هر دو کنسول بازی با هم مشابه هستند.

4- تفاوت قیمت ps5 و ps5 slim:

کنسول ps5 در زمان عرضه آن به بازار در حدود 499 دلار برای مدل دیسک‌خور ارزش‌گذاری شد. همچنین مدل دیجیتالی ps5 حدود 399 دلار به فروش رسید. کنسول جدید کمپانی سونی به نام ps5 اسلیم با قیمت 499 دلار در مدل دیسک‌خور به فروش می‌رسد. تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim در قیمت اختلاف فاحشی را نشان نمی‌دهند. به بیان ساده ps5 slim دیسک‌خور با نمونه معمولی خود تفاوت قیمتی ندارد. اما در مدل دیجیتال قیمت نسخه اسلیم 349 دلار می‌باشد که ارزان‌تر از ps5 معمولی دیجیتال است. این اختلاف قیمت 10 درصدی چندان قابل توجه و محسوس نیست. اما باز هم می‌تواند مبنایی برای انتخاب بین این دو کنسول بازی جذاب از شرکت سونی باشد.

صدای تولید شده در فن‌های ps5 و ps5 slim:

از نظر میزان و حجم صدایی که فن‌های این دو کنسول بازی تولید می‌کنند شباهت زیادی وجود دارد. با این همه صدای ps5 معمولی به مرور زمان مقداری افزایش می‌یابد. این در حالی است که چنین موردی در خصوص ps5 اسلیم گزارش نشده است.

کدام یک از کنسول‌های بازی ps5 یا ps5 slim را خریداری کنیم؟

خواست و نیاز شما در زمینه خرید بهترین کنسول بازی پلی‌استیشن قطعا در اخذ این تصمیم تاثیرگذار است. در واقع با توجه به تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim باید گزینه‌ی مناسب خودتان را پیدا کنید. چنانچه به دنبال یک کنسول بازی کوچک‌تر هستید که وزن کمتری داشته باشد ps5 slim مناسب است. اگر به دنبال قیمت پایین‌تر در کنسول بازی پلی‌استیشن هستید باز هم ps5 اسلیم به شما پیشنهاد می‌شود. اگر زیبایی ظاهری کنسول بازی برایتان اهمیت بیشتری دارد ps5 طراحی منحصر به فردی دارد. در سایر مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز تفاوت خاصی بین دو کنسول بازی وجود ندارد. بازی‌های قابل انجام در هر دو کنسول بازی ps5 و ps5 slim نیز کاملا مشابه هم هستند. در نتیجه در این بعد هم نمی‌توان تفاوتی بین دو نسخه از پلی‌استیشن 5 پیدا کرد. تنها نکته مهم این است که برخی از گیمرها عملکرد os5 معمولی را بهتر از ps5 اسلیم ارزیابی کرده‌اند. پس در زمان خرید به این مورد نیز در انتخاب کنسول بازی مناسب خود توجه داشته باشید.

سخن پایانی:

در این مقاله از گروه ارنوگیم درباره تفاوت‌های playstation 5 با playstation 5 slim مواردی را ذکر کردیم. بعضی معتقد هستند که این تفاوت‌ها در دو نسخه معمولی و اسلیم چندان قابل توجه نیست. نظر شما درباره این دو کنسول بازی کمپانی سونی و تفاوت‌های بین آن‌ها چیست؟

 

پست قبلی

معرفی و نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage

پست بعدی

بهترین عناوین گیمزکام ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید