بهترین سیستمی گیمینگ که با 20 میلیون تومان میشود خرید

این مقاله راجع به سیستم گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان است. در واقع می ‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در صورتی که شما تا ۲۰ میلیون تومان پول داشته باشید چه سیستم گیمینگی را می ‌توانید برای خود خریداری کنید که هم قابلیت اجرای بازی ‌های قدرتمند و سنگین را داشته باشد و هم دوام و کیفیت و طول عمر آن زیاد باشد. می ‌دانید که امروزه بازی‌ های کامپیوتری طرفداران پر و پا قرصی در سرتاسر دنیا از جمله در کشور ایران دارند.

تا چند سال پیش بازی‌ های کامپیوتری در کامپیوترهای عادی نصب می‌ شدند و توسط افراد مختلف بازی می ‌شدند؛ ولی چند سالی هست که مفهوم جدیدی به نام سیستم های گیمینگ مطرح شده است. منظور از سیستم ‌های گیمینگ سیستم ‌هایی هستند که نسبت به سیستم ‌های عادی برای انجام بازی ‌های کامپیوتری مناسب ‌تر هستند. در واقع ‌سخت افزارهای موجود بر روی سیستم ‌های گیمینگ نسبت به سخت افزارهای موجود برای سیستم‌های عادی، قدرتمندتر هستند و بهتر می‌ توانند بازی کامپیوتری را اجرا کنند.

لزوم استفاده از سیستم گیمینگ

امروزه میزان علاقه مردم خصوصاً جوان‌ ترها و نوجوان‌ ها و نونهالان و کودکان به بازی ‌های کامپیوتری بسیار زیاد شده است. در نتیجه این دسته از افراد علاقمند به بازی ‌های کامپیوتری، دوست دارند، روزانه چندین ساعت پشت سیستم بنشینند و به انجام بازی ‌های مختلف بپردازند. هر چقدر که جلوتر می ‌رویم، بازی ‌های کامپیوتری، قوی ‌تر و سنگین ‌تر و پرحجم تر می ‌شوند و نیاز به سخت ‌افزارهای قوی‌ تری پیدا می کنند. در نتیجه سیستم ‌های کامپیوتری عادی نمی‌ توانند این بازی ‌های کامپیوتری بسیار پیشرفته را اجرا کنند و اگر هم بتوانند آن ها را اجرا کنند، داغ می ‌کنند و عمر مفید این سیستم ‌های کامپیوتری کاهش پیدا می‌ کند.

عقل سلیم حکم می ‌کند که افرادی که علاقه زیادی به انجام بازی کامپیوتری دارند، به جای سیستم های عادی، یک سیستم گیمینگ و یا بهتر بگوییم یک سیستم برای گیمینگ با قیمت مناسب را خریداری کنند و بازی‌ های خود را بر روی آن نصب کنند.

ویژگی های یک سیستم گیمینگ تا 20 میلیون تومان

در صورتی که بخواهید یک سیستم گیمینگ تا 20 میلیون تومان را خریداری کنید شما باید به این نکته دقت کنید که چه ویژگی هایی در یک سیستم گیمینگ ضروری تر است و بیشتر به آن ها توجه کنید و از ویژگی های با ضرورت پایین تر صرفه نظر کنید. به عنوان مثال باید به مادربورد و کارت گرافیک بیشتر از بقیه سخت افزارها اهمیت دهید. ویژگی های یک سیستم گیمینگ تا 20 میلیون تومان عبارت هستند از:

1.     گرافیک بالا در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

گرافیک، اهمیت بسیار زیادی در سیستم های گیمینگ دارد. در واقع عنصر اصلی در یک سیستم گیمینگ همین کارت گرافیک آن است. کارت های گرافیک پیشرفته موجود در بازار خود دارای پردازنده و حافظه داخلی هستند و به همین دلیل می توانند مستقل از پردازنده و حافظه رم موجود بر روی سیستم، یک بازی کامپیوتری را با قدرت اجرا کنند.

سیستم گیمینگ

2.     پردازنده در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

وقتی که می ‌خواهید برای سیستم گیمینگ خود، سی پی یو انتخاب کنید توصیه ما به شما این است که بیشتر از این که به سرعت آن سی پی یو دقت کنید، به نسل آن اهمیت بدهید. بایستی سی ‌پی یو از نسل ۱۰ را خریداری کنید. البته بدیهی است که قیمت سی پی یو گران است و به دلیل محدودیت منابع مالی مجبور می ‌شوید که سی پی یو با سرعت کم تری را خریداری کنید. برای بازی آنلاین کارکرفت نیز نیاز است اکانت گیم تایم را خریداری کنید.

3.     مادربورد در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

از آن جایی که قصد خرید یک CPU نسل 10 و یک کارت گرافیک پیشرفته را داریم، در نتیجه باید مادربرد ما هم از سی پی یو های نسل 10 و کارت گرافیک پیشرفته پشتیبانی کند.

4.     حافظه رم در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

حافظه رم انتخابی شما لااقل باید 12 گیکابایت حجم داشته باشد وگرنه در هتگام اجرای بازی های کامپیوتری، با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد.

5.     حافظه هارد در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

هارد انتخابی شما برای سیستم گیمینگ، بیشتر از این که نیاز به حجم بالایی داشته باشد به سرعت بالا نیاز دارد. بنابراین حتماً هارد اس ‌اس ‌دی برای سیستم خود انتخاب کنید.

6.     مانیتور در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

اگر همه این سخت افزارها هم در یک سیستم جمع شده باشند ولی یک مانیتور قدرتمند نداشته باشید، ارزشی نخواهد داشت. بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر مشکل اقتصادی دارید و نمی توانید یک مانیتور با ابعاد استاندارد و با کیفیت عالی خریداری کنید، از همان تلویزیون موجود در منزل خود به عنوان مانیتور استفاده کنید.

7.     کیس در سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

کیس انتخابی شما بهتر است که از نوع گرین باشد.

قابلیت ارتقای سیستم گیمینگ تا 20 میلیون

نکته دیگری که در مورد ویژگی ‌های سیستم گیمینگ تا 20 میلیون تومان می ‌توان به آن اشاره کرد، قابلیت ارتقای آن است. در واقع با توجه به این که سال به سال بازی‌ های کامپیوتری، بهتر و پیشرفته تر می ‌شوند و نیاز به سخت‌ افزارهای بهتری پیدا می ‌کنند، در صورتی که سیستم شما هم قابلیت ارتقا داشته باشد، می ‌توانید هر موقع لازم داشتید با صرف هزینه‌ ای بسیار کم تر نسبت به هزینه تعویض کل سیستم، سیستم خود را ارتقا دهید. بدیهی است که در صورت خرید یک کیس به جای لپ تاب، در آینده خیلی راحت تر می توانید، آن را ارتقا دهید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که کیس بخرید نه لپ تاب. از سوی دیگر باید این موضوع را بپذیرید که سیستم گیمینگ تا 20 میلیون تومان خیلی سیستم قدرتمندی نیست و سرعت رشد بازی های کامپیوتری هم خیلی تند است، بنابراین پس از مدت زمان نه چندان زیادی شما مجبور به ارتقای آن خواهید شد.

خرید سیستم گیمینگ نو یا کارکرده

همه مطالبی که در این مقاله اشاره کردیم، برای زمانی است که شما ب‌خواهید یک سیستم نو خریداری کنید. طبیعتاً اگر یک سیستم  گیمینگ کار کرده را بخواهید بخرید، می ‌توانید با هزینه خیلی کم تری آن را خریداری نمایید. البته بدیهی است که خرید سیستم کارکرده، ریسک‌ های خاص خود را هم دارد و باید از یک فرد کاملا مطمئن این نوع سیستم ‌ها را خریداری کنید.

نتیجه گیری

سیستم گیمینگ بایستی از لحاظ سخت افزاری، کاملاً قدرتمند باشد. به عنوان مثال سی ‌پی ‌یو و یا همان واحد پردازشگر مرکزی این سیستم، بایستی سرعت بالایی داشته باشد. از طرف دیگر بایستی دارای کارت گرافیک بسیار قدرتمندی باشد. در واقع وجه تمایز اصلی یک سیستم گیمینگ با یک سیستم عادی در همین کارت گرافیک است. کارت گرافیک قدرتمند هم نمی تواند در جایی به جز یک مادر بورد قوی و پیشرفته نصب شود. همه این ها نیز به پول خرج کردن نیاز دارند. بنابراین خرید یک سیستم گیمینگ تا 20 میلیون، کار ساده ای نیست مخصوصا اگر شما بخواهید یک سیسم نو خریداری کنید.

 

 

پست قبلی

جی تی ای 6 کی منتشر می شود ؟ اعلام تاریخ دقیق

پست بعدی

نقد و بررسی کامل و جامع بازی Starfield

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید