آیا ps5 کپی‌خور شده است؟

کپی‌خور شدن ps5 راهی برای دور زدن محدودیت‌های نرم‌افزازی این کنسول و استفاده رایگان از بازی‌های آن است. در حدود سه سال از اولین روز عرضه این کنسول بازی به بازار می‌گذرد.  بسیاری از علاقه‌مندان به این کنسول بازی منتظر جیلبریک شدن یا در اصلاح کپی‌خور شدن این کنسول بازی هستند. به تازگی خبرهایی از امکان هک این کنسول بازی منتشر شده که در این مطلب از ارنوگیم به آن می‌پردازیم. اگر شما نیز منتظرید با کپی‌خور کردن کنسول ps5 خود دسترسی رایگان به بازی‌ها داشته باشید با ما همراه شوید.ارنوگیم علاوه بر ارائه این اخبار و دیگر آموزش ها به خرید گیم تایم نیز میپردازد تا شما عزیزان آسوده خاطر به بازی و اوقات خوش خود برسی.

کپی‌خور شدن یا جیلبریک ps5 به چه معناست؟

کپی‌خور شدن ps5

واژه jailbreak در لغت به معنای گریختن از زندان است. در اصطلاح این عبارت اشاره به فرآیندی دارد که محدودیت‌هایی را دور بزند. از این طریق دستگاه الکترونیکی نظیر کنسول بازی و گوشی موبایل می‌توانند محدودیت‌های اعمال شده از طرف شرکت سازنده را دور بزنند. به بیان ساده کنسول ps5 جیلبریک شده می‌تواند برنامه‌های مختلف را بدون مجوز لازم اجرا کند. از نظر مفهومی می‌توان کپی‌خور شدن ps5 را با روت گوشی‌های اندرویدی و جیلبریک گوشی‌های آیفون مقایسه کرد. با روت شدن گوشی‌های موبایل این امکان را می‌یابند که اپلیکیشن‌های غیررسمی را نصب کنند. در مورد کنسول ps5 نیز امکان تهیه بازی‌ها از فروشگاه‌های غیررسمی وجود دارد. بنابراین می‌توان بازی‌های کرک شده را بر روی دستگاه بازی ps5 نصب و از آن لذت برد. اما این تنها امتیاز جیلبریک ps5 نیست. بلکه این روش امکان استفاده از شبیه‌سازها را نیز برای کنسول بازی فراهم می‌کند. منظور از شبیه‌سازی اجزای بازی‌های نسل قدیمی این کنسول بازی اعم از ps4 است. مورد بعدی به کارگیری تم‌ها و طرح‌های دلخواه خود روی کنسول ps5 است.

کپی‌خور شدن ps5 با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

کپی‌خور شدن ps5

در حالت کلی دو روش مختلف برای هم کردن و در اصطلاح کپی‌خور نمودن دستگاه پلی‌استیشن وجود دارد. در ادامه این مقاله از تیم ارنوگیم به هر دو روش ممکن اشاره خواهیم نمود.

1- هک کردن کنسول بازی پلی‌استیشن:

در این شیوه فرد می‌تواند بازی‌های مورد علاقه خود را برای هک کردن ps5 انتخاب نماید. در واقع امکان انتخاب بازی‌های ps5 برای هک کردن وجود دارد. از ویژگی‌های این روش عدم نیاز سخت‌افزاری به کنسول پلی‌استیشن است. در نتیجه هیچ آسیبی متوجه دستگاه بازی شما نخواهد بود. توجه داشته باشید در این روش به هیچ وجه کنسول بازی شما نباید به اینترنت متصل باشد. علاوه بر ان نه کنسول بازی و نه بازی‌ها نباید آپدیت شوند. ظرفیت هر کنسول بازی نیز تعداد بازی‌های قابل هک برای آن را مشخص می‌کند. به عنوان مثال کنسول بازی با ظرفیت 500 مگابایت بین 9 الی 15 بازی هکی را می‌تواند در اختیار بگیرد.

2- ساخت اکانت:

ساخت اکانت روش دیگری برای کپی‌خور شدن ps5 در انواع مدل‌های مختلف آن است. در این شیوه نیز شرط عدم اتصال به اینترنت و به آپدیت نکردن بازی‌ها وجود دارد. مورد بعدی در خصوص بازی‌ها با اکانت هکی این است که امکان بازی آنلاین را ندارند. در نتیجه اگر بهاین روش اقدام به تهیه بدون هزینه بازی‌ها کرده‌اید باید به صورت آفلاین بازی کنید.

هک پلی‌استیشن 5 تا حد امکان‌پذیر است؟

مدتی پیش یک اکانت کاربری در توییتر با نام flat-z ادعا کرده موفق به هک کدهای امنیتی ps5 شده است. به گفته وی از طریق همان روشی که کدهای امنیتی ps3 هک شده اقدام نموده است. وی تاکید کرده است که این فرآیند به کمک نرم‌افزار انجام گرفته است. این اکانت توییتری به واسطه کارهای قبلیش در مورد هک ps4 تا حد زیادی شناخته شده است. این فرد با نام واقعی الکسی کولاو یکی از کارمندان ارشد شرکت کاسپراسکای بود. وی موفق شد تا در زمینه کپی‌خور شدن ps5 قدم مهمی بردارد. در واقع دیگر لایه امنیتی کنسول بازی ps5 برای جلوگیری از جیلبریک شدن برداشته شده است. البته هنوز احتمال انتشار این کدهای هکری به صورت عمومی کم است. البته توجه داشته باشید که دستاوردهای این فرد هنوز تا تکمیل پروسه کپی‌خور شدن و هک کنسول ps5 فاصله دارد. در حال حاضر محدودیت‌های زیادی در زمینه هک دستگاه ps5 وجود دارد.

تلاش شرکت سونی برای جلوگیری از هک ps5:

کولاو موفق به رد شدن از لایه امنیتی ps5 در نسخه 2 آن شده است. در حالی که کاربراین این کنسول بلازی با نسخه‌ی به روز رسانی شده‌ی 7 آن بازی می‌کنند. حتی زمزمه‌هایی برای رونمایی نسخه آپدیت 8 این کنسول بازی نیز به گوش می‌رسد. در حال حاضر مهندسین سونی نیز در حال تلاش برای به روزرسانی کدهای امنیتی این کنسول بازی هستند. اما عبور کولاو از سد امنیتی این کنسول بازی راه را برای دیگر هکرها در سراسر جهان باز کرده است. از این رو گفته می‌شود با وجود تلاش‌های شرکت سونی هکرها به زودی کپی‌خور شدن ps5 را محقق می‌کنند. با این وجود تلاش شرکت سازنده این کنسول بازی برای مقابله با هکرها قطعا موانعی ر این مسیر ایجاد می‌کند.

هک ps5 برای چه بازی‌هایی قابل استفاده است؟

در حال حاضر کپی‌خور کردن و هک این کنسول بازی تنها روی بازی‌های ps4 قابل اجرا است. در این شیوه با اینجکت نمودن playload به کنسول ساپورت کامل بکاپ‌های ps4 به کنسول بازی ps5 منتقل می‌گردد. به دلیل قرار داشتن این روش هک ps5 در مراحل ابتدایی محدودیت‌هایی نیز دارد. یکی از این محدودیت‌ها صرفا اجرای پکیج‌های فیک از ps4 با پسوند FPKG می‌باشد. بر اساس گزارشات برخی از کاربران تعدادی از بازی‌های PS1 و PS2 نیز روی PS5 به همین روش اجرا می‌شوند. اما هنوز انتظارات بیشتری از کپی‌خور کردن کنسول بازی PS5 نمی‌توان داشت. باید توجه کنید که با وجود امیدواری‌های زیاد اما هنوز راه دور و درازی در زمینه هک PS5 وجود دارد. باید صبور بود و منتظر اتفاقات و خبرهای مربوط به این کنسول بازی محبوب ماند.

سخن پایانی:

برای بسیاری از صاحبان و علاقه‌مندان به کنسول PS5 این سوال وجود دارد که آیا این کنسول کپی‌خور شده است؟! هک این کنسول بازی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. البته عبور از سد امنیتی PS5 رخ داده اما محدودیت‌های زیادی هنوز پا برجاست. در این مطلب از ارنوگیم درباره میزان کپی‌خور شدن PS5 و محدودیت‌های آن توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم. به نظر شما هک کامل این کنسول بازی چقدر دیگر طول می‌کشد؟!

پست قبلی

در هنگام خرید ps5 مراقب نسخه های های کپی و فیک باشید

پست بعدی

آموزش 0 تا 100 کپی‌خور و هک ps5 jailbreak 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید