اقدامات مهمی که قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 باید انجام دهیم؟

بازی‌های ویدئویی از آغاز پیدایش طرفداران و علاقه‌مندان زیادی داشته‌اند. در بین تجهیزات این بازی‌ها پلی‌استیشن و ایکس باکس شهرت و محبوبیت بیشتری دارند. مدت‌ها از روی کار آمد پلی‌استیشن 4 می‌گذشت و دیگر زمان بروزرسانی آن فرا رسیده بود. پلی‌استیشن 5 با قابلیت‌های زیاد خود به عنوان دستگاهی برای تجربه‌های خاص رونمایی شد. اما برای استفاده از پلی‌استیشن 5 باید نکاتی را مد نظر داشت. در این مطلب از ارنوگیم تمام اقدامات لازم جهت راه‌اندازی پلی‌استیشن 5 را به شما خواهیم گفت. پس اگر در گروه علاقه‌مندان این کنسول بازی هستید تا انتها با ما همراه بمانید.

آشنایی با پلی‌استیشن 5:

نسل نهم از این کنسول بازی در سال 2020 توسط شرکت سونی رونمایی شد. قابلیت‌های مختلفی در این نسخه جدید از پلی‌استیشن تعبیه گردید. این امکانات و قابلیت‌ها با هدف جلب رضایت حداکثری کاربران این کنسول در نظر گرفته شده است. یکی از این قابلیت‌ها امکان انتشار صدای بازی به صورت سه بعدی است. در نتیجه حس واقعی بودن بازی به شدت در افراد تقویت می‌گردد. پردازنده قدرتمند و ظرفیت بالای حافظه‌ی داخلی از دیگر ویژگی‌های به کار رفته در این نسل جدید از پلی‌استیشن‌ها می‌باشد. با این همه برای استفاده از پلی‌استیشن 5 باید موارد و نکاتی را در نظر داشت. چرا که این کنسول در مقایسه با دیگر رقبای خود کارایی و قابلیت‌های بیشتری دارد. همچنین در زمان خرید باید با مدل‌های مختلفی که این کمپانی از پلی‌استیشن عرضه کرده آشنا باشید. کمپانی سونی دو مدل معمولی و دیجیتال از آخرین کنسول بازی خود طراحی نموده است. هر دو مدل این کنسول بالزی نیز مانند دیگر تولیدات شرکت سونی از کیفیت ساخت و عملکرد بالایی برخوردار هستند. در ادامه با این اقدامات مهم حین راه‌اندازی پلی‌استیشن 5 آشنا می‌شویم. اگر راجع به بازی وارکرفت و محصول گیم تایم سوالاتی دارید نیز ارنوگیم درخدمت شماست.

اقدامات لازم قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 :

چنانچه جزو افرادی هستید که موفق به خرید این کنسول بازی فوق‌العاده شده‌اید با ما همراه شوید. کارشناسان ارنوگیم به شما خواهند گفت که چه مواردی را در زمان استفاده و راه‌اندازی این کنسول بازی باید در نظر داشته باشید.

1- به روزرسانی پلی‌استیشن 5:

قبل از هر اقدامی باید نسبت به بروزرسانی این کنسول جذاب اقدام نمایید. این کار قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 ضروری است. برای این کار می‌توانید به قسمت تنظیمات کنسول بازی خود رفته و آن را آپدیت نمایید. بعد از انجام این مرحله می‌توانید سایر مراحل مورد نیاز را نیز به طور کامل انجام دهید.

نکات خرید ps5

2- انتقال اطلاعات از PS4 به PS5:

چنانچه قبلا از یک کنسول PS4 استفاده می‌کردید این امکان که اطلاعات خود را انتقال دهید وجود دارد. شما این امکان را دارید که تمام محتواهای هارد دیسک پلی‌استیشن 4 را به کنسول جدید خود منتقل کنید. این اطلاعات می‌تواند فایل ذخیره شده یا بازی خاصی باشد. برای این منظور ابتدا PS4 را روشن کرده و از طریق کابل اترنت یا وای فا به PS5 متصل کنید. انتقال داده بر اساس حجم دیتا بازه‌ی زمانی خاصی به طول می‌انجامد.

3-  نادیده نگرفتن Astro”s Playroom:

این بخش در هنگام راه‌اندازی پلی‌استیشن 5 روی آن قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا این بازی را امتحان کنید. از طریق این بخش تمام قابلیت‌های این کنسول به شما نشان داده می‌شود. در نتیجه درک بهتری از کنترلرهای ps5 خواهید اشت. این کار قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 تجربه‌ای مطلوب ایجاد می‌کند.

4- افزودن SSD یا HDD خارجی به PS5:

چنانچه مایل هستید بازی‌های زیادی را روی این کنسول انجام دهید حتما از بهترین انواع SSD استفاده نمایید. البته امکان استفاده از هارد KDD نیز وجود دارد. اما توجه داشته باشید که تنها بازی‌های نسل هشتم روی آن قابل اجرا هستند. پس برای استفاده از بازی‌های نسل هشتم و نهم بهتر است SSD تهیه کنید. این فضای جانبی برای کسانی که می‌خواهند تعداد زیادی از بازی‌های این کنسول را تجربه کنند مورد نیاز است.

5- مرور PS Plus:

سازندگان ps5 مجموعه بازی‌های سازگار با این کنسول را افزایش داده‌اند. در نتیجه مرور کردن مجموعه‌ی ps plus یکی از بهترین راه‌کار شناخت بازی‌های سازگار است. این بازی‌ها تعدادی از گیم‌های ps4 را نیز شامل می‌شود. این لیست می‌تواند معرف بازی‌های بیشتری برای شما باشد. پس قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 حتما به سراغ این بخش بروید.

6- شخصی‌سازی تنظیمات مربوط به حریم شخصی و میکروفن:

یکی از دلایل محبوبیت زیاد کنترلر DualSense امکان چت کردن بدون نیاز به هدست است. برای این منظور کافی است از میکروفن داخلی این کنسول جدید سونی استفاده کنید. همچنین از طریق کنترلر بی‌سیم می‌توان صدای میکروفن ps5 را تنظیم کرد.

7- فعال نمودن آپدیت خودکار:

در اغلب اوقات افراد منتظر آپدیت‌های جدید سیستم به منظور دانلود بازی جدید هستند. فعال نمودن آپدیت خودکار در این کنسول باعث می‌شود این انتظار ساده‌تر شود. با فعال کردن آپدیت خودکار قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 حتی در زمان استراحت نیز بروزرسانی انجام می‌شود.

8- سفارشی نمودن تنظیمات پاور سیوینگ:

این کنسول بازی در زمان استراحت هم به مقادیر اندکی انرژی مصرف می‌کند. در نتیجه ممکن است عمر مفید باتری کنسول کاهش یابد. از طریق سفارشی کردن تنظیمات این بخش امکان کاهش مصرف انرژی ps5 وجود دارد.

9- غیر فعال کردن قسمت save Trophy Videos:

این بخش با هدف ذخیره نمودن قسمت‌های مهم بازی‌ها ایجاد شده است. با این همه می‌تواند فضای بسیار زیادی از کنسول شما را تصاحب کنید. غیر فعال کردن این قسمت به آزاد ماندن بخش زیادی از ظرفیت حافظه داخلی ps5 کمک می‌کند.

این موارد از عمده اقدامات لازم قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 می‌باشند. بنابراین در زمان راه‌اندازی ps5 به تمام موارد گفته شده در این مطلب از ارنوگیم توجه داشته باشید. ارنوگیم مرکزی معتبر برای تهیه بازی‌های مهیج و جذاب کشور می‌باشد.

سخن پایانی:

یکی از کنسول‌های جدید و موفق برای بازی‌های ویدئویی ps5 می‌باشد. این کنسول از فناوری و تکنولوژی برای افزایش قابلیت خود کمک گرفته است. به همین خاطر قبل از استفاده از پلی‌استیشن 5 باید اقداماتی را انجام داد. این اقدامات به بهبود عملکرد و کارایی این کنسول کمپانی سونی کمک می‌کند. در این مطلب از ارنوگیم به تعدادی از این اقدامات مهم اشاره نمودیم. نظر شما درباره این کنسول بازی جذاب و پرطرفدار چیست؟

پست قبلی

نقد و بررسی کامل و دقیق بازی Lies of p

پست بعدی

آموزش استفاده از کد یوسی پابجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید