نقد و بررسی کامل و جامع بازی Starfield

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی Starfield بپردازیم. در ابتدای این مقاله، مفهوم بازی Starfield را توضیح می دهیم. سپس خط داستان این بازی را توضیح می دهیم. در ادامه این مقاله نیز ویژگی های بازی Starfield را ذکر می کنیم و هر یک را توضیح می دهیم. مزایا و معایب این بازی هم در ادامه این مقاله بررسی می شوند. در انتهای این مقاله نیز بررسی می کنیم که بازی  Starfield مناسب چه دسته از افراد است.

 

بازی Starfield چیست؟

بازی Starfield یک بازی ویدیویی نقش ‌آفرینی و علمی تخیلی است که به وسیله استودیوی Bethesda Game Studios توسعه یافته است و توسط Bethesda Softworks منتشر خواهد شد. این بازی برای PlayStation 5, Xbox Series X/S و Microsoft Windows منتشر خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده است، Starfield داستان سنگین ماجراجویی یک فرد دلیر فضانورد را ارائه می ‌دهد که در توسعه فضایی شرکت می ‌کند. گیم ‌پلی بازی نیز قرار است مبتنی بر اکشن و ماجراجویی فضایی باشد. البته در نظر داشته باشید که برای بررسی کامل و دقیق این بازی، باید تا زمان منتشر شدن آن صبر کرد تا بتوان به طور جامع، نقد و بررسی ‌های موثری را از آن ارائه داد.

خط داستان بازی Starfield

در بازی استارفیلد، سرآغاز همه اتفاقات از یک معدن است که از لحاظ ظاهری، کاملاً معمولی می باشد. در این بازی، کاراکتر اصلی با دو فرد همراه خود به این معدن می ‌رود و بعد از این که کاتر را برمی ‌دارد، سنگ‌ های معدنی را استخراج می ‌کند. بعد از گذشت مدت زمانی از حفر معدن، مسیر جدیدی ایجاد می ‌شود که در انتها به یک غار می‌ رسد. در این غار، سنگ ‌های زیادی وجود دارند ولی یک سنگ خاص در بین این خرده سنگ‌ ها وجود دارد. وقتی که کاراکتر اصلی این بازی این سنگ ‌ها را به این طرف آن طرف می‌ زند و دست او به این سنگ خاص می ‌رسد، از هوش می ‌رود.

از هوش رفتن کاراکتر اصلی این بازی باعث می ‌شود که روند این بازی به صورت کامل تغییر کند و سرنوشت کاراکتر اصلی بازی نیز طور دیگری رقم بخورد. کاربران این بازی هم از این لحظه به بعد وارد یک فضا و جهان جدیدی در بازی استار فیلد می ‌شوند. این سنگ خاص که باعث می شود کاراکتراصلی بازی، بیهوش شود یک چیز کاملاً ناشناخته است. اگر بخواهیم به صورت دقیق ‌تر بگوییم، باید بگوییم که این سنگ خاص، قطعه ‌ای از یک جسم ناشناخته است. خط اصلی داستان استار فیلد بر روی این اصل استوار است که بایستی به دنبال تکه‌ های دیگر این جسم ناشناخته باشید.

این چیزی که ما به آن اشاره کردیم تنها خط اصلی داستان این بازی است ولی این بازی خرده روایت ‌های بسیار زیبا و جذابی دارد که می ‌توانند برای مدت زمان طولانی، کاربران را مشغول خود کنند. در واقع بازی استارفیلد دارای یک خط اصلی داستان است و شروع و پایان این خط اصلی نیز مشخص است. ولی در مسیر این خط داستانی، اتفاقات عجیب و غریبی برای کاربران این بازی می‌ تواند رخ دهد و در واقع بیشتر وقت کاربران این بازی، حول و حوش همین اتفاقات حاشیه ‌ای است نه خط اصلی داستان.

 

 

ویژگی های بازی Starfield

خوبی های بازی Starfield باعث شده تا خیلی ‌ها در سرتاسر دنیا منتظر انتشار آن باشند و تمام تلاش خود را به کار بگیرند که از ویژگی‌ ها و امکانات آن آگاهی بیشتری کسب کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، برخی از ویژگی ‌های این بازی شامل موارد زیر می ‌شود:

1.     دنیای باز Starfield

اولین ویژگی بازی  Starfield، دنیای باز آن است. یک دنیای جهان باز، فضایی است که به شما اجازه می ‌دهد که به عنوان یک فضانورد، به سیاره ها و ستاره های مختلف سفر کنید. این دنیای جهان باز قرار است تجربه ‌ای غنی و گسترده را برای بازیکنان این بازی ارائه دهد. به بیان ساده تر، دنیای جهان باز یک دنیای نامحدود است.

 

۲.  تجربه فضایی و علمی  تخیلی Starfield

دومین ویژگی بازی Starfield ، علمی تخیلی بودن آن است. بازی Starfield تلاش دارد تا یک تجربه واقعی و اعتباری از زندگی در فضا را به بازیکنان خود ارائه دهد. این بازی از فناوری ‌ها و عناصر علمی تخیلی بسیار پیشرفته برای ساخت دنیای خود استفاده می ‌کند.

3.      اکشن و ماجراجویی Starfield

سومین ویژگی بازی Starfield ، اکشن بودن آن و حالت ماجراجویی آن است. این بازی از یک گیم‌ پلی مبتنی بر اکشن و ماجراجویی برخوردار است که توانایی رانندگی فضایی، مبارزه در فضا و کشف دنیای بیرونی را به بازیکنان خود ارائه می ‌دهد.

4.     لذت بردن کاربران

ویژگی اصلی بازی استارفیلد مانند اکثر بازی ‌های این مدلی این است که باعث لذت بردن کاربران خود می ‌شود آن هم نه در جهان واقعی بلکه در یک جهانی که شگفتی ‌های ناشناخته بسیار زیادی نسبت به جهان واقعی ما دارد.

 

5.     دغدغه مند بودن بازی

یکی از ویژگی‌ های بازی استارفیلد این است که داستان این بازی دارای دغدغه است. در واقع افرادی که سرگرم این بازی می ‌شوند در خلال آن تجربیاتی کسب می ‌کنند که در دنیای واقعی آن ها نیز به کار می ‌آید. در واقع این بازی به دنبال مطرح کردن یک سری سوال برای کاربر است که کاربر می ‌تواند پاسخ آن سوالات را در فرایند بازی لمس کند.

مزایا  و معایب بازی  Starfield

در مورد مزایا و معایب، نمی‌ توانم نظر نهایی بدهم زیرا بازی هنوز منتشر نشده است و ممکن است تازه پس از انتشار آن بتوانیم نقد و بررسی کامل ‌تری داشته باشیم. اما به هر حال، به عنوان یک عنصر احتمالی، این بازی ممکن است برخی معایب مانند مشکلات فنی داشته باشد که با توجه به زمان توسعه بازی و ورژن آن قابل بهبود باشد.

 

بازی  Starfield مناسب چه دسته از افرادی است؟

با توجه به نوع تجربه و ژانر بازی، افرادی که به بازی های علمی و تخیلی و فضایی علاقه ‌مند هستند ممکن است از این بازی لذت ببرند. همچنین افرادی که دوست دارند یک دنیای جهان باز پر از معما و ماجراهای فضایی را بررسی کنند، هم ممکن است از بازیStarfield  لذت ببرند. اما مهم است که تا انتشار رسمی این بازی و تجربه‌ شخصی آن منتظر بمانیم تا بتوانیم نظر دقیق ‌تری داشته باشیم! اگر هم به بازی های دیگری همچون وارکرفت علاقه دارید باید گیم تایم game time‌ آن را خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

در این بازی در رابطه با بازی استار فیلد، مطالبی را بیان کردیم. این بازی یک بازی علمی تخیلی و بسیار هیجان انگیز است که به دلیل جهان باز بودن، می ‌تواند کاربران خود را کاملاً سحر کند و کاری کند که کاربران در هنگام انجام این بازی متوجه گذشت زمان نشوند.

 

پست قبلی

بهترین سیستمی گیمینگ که با 20 میلیون تومان میشود خرید

پست بعدی

نقد و بررسی کامل و دقیق بازی Lies of p

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید