ترفندها و راز های دسته ps5‌ که از آن خبر ندارید

دسته‌ی پلی‌استیشن بدون تردید از شاخصه‌های برجسته و ممتازی برخوردار است. کمپانی سونی تلاش کرده است که با ساختار خاصی در دسته‌ی بازی این کنسول طرفدارانش را شگفت زده کند. مهندسی ژاپنی ظرفیت‌های زیادی را برای دسته این کنسول به همراه داشته است. در این مقاله از گروه ارنوگیم شما را با رازهای دسته PS5 آشنا خواهیم کرد. اگر شما نیز علاقه‌مند به این کنسول بازی هستید یا یکی از آن را در خانه دارید همراه ما باشید.

قابلیت‌های پنهان و رازهای دسته ps5:

در دسته‌ی این بازی قابلیت‌های زیادی وجود دارد که احتمالا همه با آن آشنا نیستند. این قابلیت‌ها از تبدیل صدا به متن تا نور چراغ راهنمای بازی را شامل می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که از این دسته روی سیستم رایانه‌ی شخصی خود نیز استفاده نمایید. در ادامه با قابلیت‌ها و وِیژگی‌های پنهان بیشتری از دسته‌ی کنسول ps5 آشنا خواهیم شد.

1- فشار دکمه مثلث و وارد شدن به بخش تنظیمات:

در کنسول ps5 برای وارد شدن به بخش تنظیمات دیگر نیازی به روش‌های معمول و سنتی نیست. برای این منظور کافی است تا دکمه‌ی مثلث روی کنسول بالزی ps5 را بفشارید. پنجره‌ی جستجو در مقابل شما ظاهر می‌شود تا گزینه مورد نظر خود را بیابید. در روش قدیمی برای رفتن به بخش تنظیمات کنسول بازی نیاز به فشردن کلیدهای زیادی بود. این ویژگی برای فعال یا غیر فعال کردن گزینه‌های این بخش در حین بازی عالی است. چرا با سرعت می‌تواند تنظیمات مورد نیاز را انجام داده و هم گروهی‌ها را منتظر نگذاشت.

دسته ps5

2- دریافت راهنما با دوبار کلیک روی آیکون PS:

یکی دیگر از رازهای دسته PS5 قابلیت آن هنگام فشردن دکمه PS است. برخی از اوقات در جریان بازی وقت زیادی برای گذراندن یک مرحله صرف می‌شود. قبلا باید بازی را متوقف کرده و به دنبال راهنمای این مرحله در کنسول بازی می‌گشتید. اما در این کنسول بازی تنها با دوبار کلیک روی آیکون PS دسترسی به راهنمای بازی خرید گیم تایم خواهید داشت. توجه داشته باشید که این قابلیت تنها در بازی‌هایی قابل اجراست که سازندگان بازی نیز آن را لحاظ کرده باشند.

3- صدای سه بعدی با دسته Dual Sense:

یکی از آپشن‌های که لذت بازی را چند برابر افزایش می‌دهد صدای سه بعدی است. با این قابلیت امکان تشخیص جهت صدا نیز برای گیمر بازی وجود دارد. همچنین میزان دور یا نزدیک بودن صدا نیز توسط این ویژگی‌ی دسته کنسول ps5 وجود دارد. بسیاری تصور می‌کنند این قابلیت‌ها تنها با خرید یک هدست بسیار گران قیمت ممکن است. در حالی که با داشتن دسته‌ی بازی ps5 و یک هدست معمولی هم امکان‌پذیر است. این قابلیت جذابیت این کنسول بازی ساخت ژاپن را چند برابر کرده است.

4- غیر فعال کردن خودکار میکروفن دسته‌:

یکی دیگر از رازهای دسته ps5 که کمتر درباره آن می‌دانند غیرفعال کردن میکروفن دسته به صورت خودکار است. در واقع با این قابلیت دسته بازی شما قادر هستید فرمان صوتی این کنسول بازی را مدیریت نمایید. فعال بودن دائمی میکروفن باعث تخلیه سریع باتری کنسول ps5 می‌شود. علاوه بر آن امکان به خطر افتادن حریم شخصی بازیکن در شرایط فعال بودن میکروفن ps5 وجود دارد. پس به راحتی و به کمک دسته کنسول میکروفن را از حالت خودکار آن خارج نمایید.

5- غیر فعال کردن انطباق دکمه‌های ماشه‌ای در مبارزات حساس:

یکی از نوآوری‌های بسیار عالی در این کنسول بازی سونی ویژگی ماشه‌های انطباق‌پذیر است. با این ویژگی حس واقعی فشردن ماشه‌ی اسلحه به شما القا خواهد شد. این جذابیت زمانی که حس انتقالی از ماشه هر تفنگ با تفنگ دیگر متفاوت باشد به اوج می‌رسد. با این همه گاهی حساسیت و هیجان بازی تا حدی بالا است که نیاز به تمرکز بیشتری دارید. در نتیجه به راحتی و به کمک دسته می‌توان این ویژگی را غیر فعال کنید. این مورد از رازهای دسته ps5 در بازی‌های حساس می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

6- واکنش دسته سونی به بازی از طریق چراغ‌های LED:

نور ال ای دی برای گیمرهای حرفه‌ای مثل نور برای پروانه‌ها است. در واقع جذب بازیکنان هنگام بازی به نور بسیار بالاتر می‌رود. دسته کنسول PS5 به جریان بازی با تغییر رنگ نورهای خود واکنش نشان می‌دهد. البته شاید شما در حین بازی تمام حواستان به مانیتور باشد. با این همه از تغییر به موقع و راهنمایی دسته بازی شگفت زده خواهید شد. این نورهای به شما اعلام خطر کرده و می‌گویند باید همه حواستان را جمع کنید. اگر شدت نور دسته PS5 برای شما زیاد است می‌توانید در بخش تنظیمات آن را کاهش دهید.

7- تبدیل صوت به متن توسط دسته PS5:

یکی از قابلیت‌ها و رازهای دسته PS5 که ارزش روشن گذاشتن میکروفن آن را دارد تبدیل صوت به نوشته است. همه گیمرها توافق دارند که تایپ کردن با کیبورد کنسول‌های بازی کار سختی است. اما این بار دسته‌ی کنسول PS5 شما را از انجام این کار سخت معاف کرده است. شما می‌توانید هر آنچه می‌خواهید به صورت صوتی به دسته کنسول بازی بگویید. سپس دسته PS5 آن را برای شما تبدیل به متن خواهد کرد. این قابلیت به ویژه در زمان وبگردی با کنسول بازی PS5 مفید واقع می‌گردد.

8- عدم نیاز به کنسول PS5 برای استفاده از دسته‌ی Dual Sense:

البته که این دسته بهترین هماهنگی و ست شدن را با کنسول خود دارد. اما برای استفاده از این دسته‌ی پیشرفته نیازی به کنسول ps5 ندارید. این دسته با طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها اعم از:

  • رایانه‌های شخصی
  • استیم
  • اندروید
  • آی او اس

سازگار و هماهنگ می‌باشد. بنابراین اگر امکان تهیه کنسول ps5 را ندارید می‌تواند از ویژگی‌های دسته‌ی آن لذت ببرید. قطعا تجربه بازی با این دسته‌های شگفت‌انگیز و کارآمد حس لذت‌بخش بازی را در شما دو چندان می‌کند.

کلام پایانی:

کنسول بازی پلی‌استیشن 5 از ویژگی‌ها و آیتم‌های هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است. بخشی از شگفتی و جذابیت این کنسول بازی بی‌تردید به دسته‌ی آن مرتبط است. رازهای دسته PS5 قطعا حاصل تفکر پیشروی مهندسان سونی بوده است. امیدواریم این مطلب از  گروه ارنوگیم برای شما مفید بوده باشد. شما چه قابلیت‌های دیگری از دسته‌ی این کنسول بازی را می‌شناسید؟! این رازها و قابلیت‌های پنهان دسته PS5 را با دیگر کاربران سایت ارنوگیم به اشتراک بگذارید.

پست قبلی

آموزش کامل و دقیق استفاده از کنسول ps۵

پست بعدی

اینگونه ps5 پلمپ را از کارکرده تشخیص دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید