بهترین و برترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران

بسیاری از گیمرها ساعات زیادی را مشغول به بازی‌های آنلاین هستند. در این نوع از بازی‌ها نیز کیفیت اینترنت و اتصال مناسب به سرور اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین برای دیدن فیلم‌های روز دنیا یا دانلود هر فایل مورد نیاز به اتصالات خوب و مناسب به سرورها نیاز داریم. اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا کشور را تحریم کرده و خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند. در این شرایط یک راه خوب استفاده از DNSها برای بازی و دانلود در ایران است. در این مطلب از گروه ارنوگیم شما را بهترین انواعDNSها آشنا خواهیم کرد.و همچنین علاوه بر آن ارنوگیم برای شما بستری را فراهم کرده است تا بتوانید به خرید گیم تایم با خیالی راحت بپردازید.

منظور از DNS چیست؟

منظور از DNS سیستم نام دامنه می‌باشد قادر است نام دامنه را به IP آن تبدیل کند. سیستم‌های کامپیوتری از هر نوعی که باشند از طریق اعداد یکدیگر را شناسایی می‌کنند. اما وقتی می‌خواهیم وارد یک وب‌سایت شویم نیازی به وارد کردن IP آن نداریم. بلکه ارتباط با سرور سایت تنها از طریق درج نام دامنه سایت برقرار می‌شود. عملیاتی که طی آن نام دامنه به IP مخصوص آن تبدیل می‌شود توسط DNS انجام می‌گیرد.  در واقع این DNS اطلاعات قابل درک برای انسان را به داده‌هایی مفهوم برای ماشین بدل می‌کند.

بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران

سرور DNS چیست؟

با وارد کردن آدرس وب‌سایت‌ها به IP مخصوص به آن دامنه متصل می‌شوید. بنابراین لازم است تا این داده‌ها در یک مکان مشخص نگهداری و در زمان نیاز فراخوانی شوند. آشنایی با این مبحث به معرفی بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران کمک می‌کند. سرور DNS در نقش یک دفترچه تلفن عمل می‌کند و تمام رکوردهای مربوط به DNS و IPها را در خود به ثبت می‌رساند. در نتیجه وظیفه‌ی ارائه اطلاعات هر دامنه بر عهده DNS می‌باشد. در بیشتر اوقات سرورهای میزبانی وب سرور DNS را مدیریت می‌کنند. هر سرور DNS آدرس‌ها و IP‌های خاص خود را ثبت می‌کند. البته DNS می‌تواتند تعداد بسیار زیادی از رکوردهای دامین‌ها را در خود به ثبت برساند. هر نام دامنه نیز دست کم به دو DNS وصل می‌شود تا در هر شرایطی در دسترس باشند.

معرفی بهترین DNSهای موجود :

اشاره کردیم که یکی از اصلی‌ترین وظایف DNS تبدیل مفاهیم قابل درک برای انسان به IP است. در نتیجه اینترنت بدون وجود DNS در واقع بی‌استفاده و بی‌کاربرد خواهد شد. در شرایط عادی و با استفاده از DNSهای معمولی امکان دور زدن تحریم‌های خارجی وجود ندارد. اما نوع خاصی از DNS وجود دارد که در زمینه کنار زدن محدودیت‌ها کمک می‌کند. به این نوع از DNS نوع هوشمند یا اسمارت گفته می‌شود. این نوع را می‌توان بهترین DMNSها برای بازی و دانلود در ایران به شمار آورد. در نتیجه می‌توان SMARTDNS را بهترین نوع آن برای غلبه بر محدودیت‌های داخل کشور دانست. این نوع DNS به ویژه در سال‌های گذشته در بین گیمرهای ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از ویژگی‌های این نوع DNS اهمیت دادن به حریم خصوصی کاربران می‌باشد. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت به بازی‌های آنلاین یا دانلود فایل‌های مورد نظر خود بپردازید.

چرا گیمرها از سرورهای DNS استفاده می‌کنند؟

بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران

یکی از فاکتورهای مهم برای انجام ایده‌آل یک بازی آنلاین سرعت مناسب اینترنت است. البته که DNSها به صورت مستقیم روی سرعت اینترنت اثرگذار نیستند. اما روی سرعت بارگذاری اطلاعات IP و دامین اثر می‌گذارند. استفاده از سرورهای DNS پرسرعت در زمان بازی حس لذت‌بخشی از سرعت و پیشرفت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در واقع استفاده کردن از DNS پرسرعت بر روی پهنای باند اینترنت تاثیری ندارد. اما باعث ارتقا یافتن عملکرد گیمرها در حین بازی می‌شود. اگر انتخاب بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران برایتان سخت است ما در ارنوگیم کنارتان هستیم. کارشناسان ارنوگیم راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب و تهیه بهترین انواع DNSها را به شمار ارائه می‌کنند. از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت مجموعه ارنوگیم با مشاوران گروه تماس بگیرید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بعضی از DNSها رایگان و بعضی دیگر پولی هستند.

معرفی سریع‌ترین DNSها در ایران:

در این بخش به سریع‌ترین DNSها اشاره می‌کنیم. این نوع از DNS هم برای بازی‌های آنلاین و هم برای دانلود فایل و فیلم مناسب هستند. در حال حاضر DNS کلوفلر CLOUDFLARE در ایران از سریع‌ترین انواع محسوب می‌شود. استفاده از این دی ان اس باعث بهبود قابل ملاحظه در سرعت اینترنت می‌شود. در نتیجه سرعت بازی و دانلود بالاتر رفته و کیفیتی که کاربر تجربه می‌کند افزایش می‌یابد. از طریق این دی ان اس قادر هستید به آسانی با سرورهای بازی کانکت شده و آن را مورد استفاده قرار دهید. سرویس دیگری که می‌توان به عنوان بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران معرفی کرد OPENDNS می‌باشد. این سرویس رایگان بوده و از DNSهای قابلل استفاده برای عموم است. شرکتی که این DNS را ارائه می‌کند سیسکو نام دارد. از نقاط مثبت این دی ان اس استفاده آسان کاربران ایرانی از آن است. همچنین به کمک این DNS قادر هستید تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی اعمال شده را کنار بزنید.    

لیست بهترین DNSها برای بازی و دانلود در ایران:

سرویس‌های DNS این بخش به کاربران ایرانی برای کنار زدن محدودیت‌ها کمک می‌کنند. به همین دلیل از بهترین DNSها برای استفاده کاربران ایرانی محسوب می‌شوند. DNSهای مناسب برای کاربران ایرانی عبارتند از:

  • شکن
  • رادار
  • الکترو
  • 403
  • هاست ایران
  • بگذر

می‌باشند. قبل از انتخاب سرویس ‌DNS مناسب ابتدا تعیین کنید که دقیقا چه انتظاراتی دارید. چنانچه قصد کنار زدن تحریم‌ها را دارید به سراغ DNSهایی با این قابلیت بروید. توجه کنید که همه دی ان اس‌ها چنین قابلیتی برای دور زدن تحریم‌ها را ندارند. امنیت و سرعت DNS یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب آن است. پیشنهاد می‌شود با مشاوران گروه ارنوگیم در زمینه انتخاب مناسب‌ترین نوع از دی ان اس مشورت کنید. انتخاب درست DNS تاخیر در بازی‌های آنلاین را کاهش داده و کیفیت و سرعت دانلود را بالا می‌برد.

سخن آخر:

سرویس‌های DNS برای تبدیل دامین به IP در سایت‌های مختلف را برعهده دارند. این سرویس‌ها می‌توانند برخی از محدودیت‌های کاربران ایران برای بازی‌های آنلاین و دانلود را کنار بزنند. بنابراین بهترین DNSها برای بازی و دانلو در ایران باید قادر به رد این محدودیت‌ها باشند.

پست قبلی

بهترین و هیجان انگیزترین بازی‌های انیمه از حمله تایتان‌ها تا وان پیس

پست بعدی

بهترین بازی‌های جهان باز اندروید/ 35 بازی Open World و عظیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید