بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

بازی آواتار با وجودی که برای طرفداران آن سرگرم کننده و جذاب است اما نقاط ضعفی هم دارد. نگاهی به کارنامه یوبیسافت کمپانی سازنده بازی‌های آواتار نشان می‌دهد که از یک فرمت در تمام آن‌ها استفاده کرده است. در ابتدا شاید این فرمول برای بازی‌های آواتار موثر بود اما به مرور تکراری و خسته2کننده شده است. در این مطلب تیم ارنوگیم به نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora پرداخته‌اند.و همچنین این تیم علاوه بر نقد و معرفی بازی ها برای شما کاربران بستری را فراهم کرده اند تا بتوانید با خرید گیم تایم ساعات خوشی را سپری کنید. مطالعه این مطلب دیدگاهی متفاوت از این بازی در خواننده ایجاد خواهد کرد.

معرفی کوتاهی از بازی Avatar: Frontiers of Pandora :

بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

این بازی که با نام فارسی آواتار مرزهای پاندروا شناخته می‌شود در ژانر اکشن و ماجراجویانه ساخته شده است. کمپانی یوبیسافت این بازی را منتشر کرده و قرار است به زودی برای پلی استیشن 5 نیز منتشر شود. با توجه به علاقه‌مندان زیاد سری بازی‌های آواتار انتظار استقبال خوبی نیز از این بازی می‌رود. این بازی به صورت اول شخص طراحی شده و بازیکن به سفری ناشناخته اما زیبا می‌رود. بعد از اینکه شخصیت بازیکن به اصطلاح شخصی‌سازی شد باید برای نبرد با نیروهای خطرناک RDA آماده شود. هدف بازیکن دفاع از آواتار و غلبه بر دشمن سرسخت خود در جریان بازی است. در این مسیر با پرنده‌ای غول پیکر به نام نشی را رام کرده و سلاح‌های خود را تقویت کند. در جریان این بازی امکان تجربه کردن کاراکترهای مختلفی را دارید. همچنین با قبایل و موجودات مختلفی در پاندورا ملاقات خواهید کرد. برای بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora باید با داستان بازی تا حدی آشنا شویم.

آشنایی با داستان بازی آواتار مرزهای پاندورا:

این بازی در منطقه‌ای ناشناخته در دنیای بازی به نام Frontiers غربی رخ می‌دهد. داستان باز بر روی یک کودک ناوی تمرکز دارد که در دوران کودکی خود ربوده شده است. این کودک به عنوان سلاحی برای بشریت تعلیم داده شده است. در انتهای بازی و بعد از شکست خوردن rda این شخصیت در حالت خواب کریوژنیک قرار خواهد گرفت. بازیکنان با در دست گرفتن کنترل یکی از ناوی‌ها می‌توانند آزادانه در دنیای مجازی بازی گشت و گذار کنند. همچنین باید مواد مورد نیاز خود برای پخت و پز و ساخت و ساز را در طول بازی تهیه کنند. با وجودی که داستانی اصلی در بستر این بازی جریان دارد اما بازیکنان امکان به تعویق انداختنش را دارند. علیرغم جذابیت‌های کلی باز نقاط ضعفی نیز در آن دیده می‌شود که ادامه به آن می‌پردازیم.

بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora و نگاهی به فرمول آن:

بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

فرمول مورد استفاده در این بازی مشابه بازی‌های قدیمی‌تری نظیر far cry 3 است. در نتیجه این بازی به صورت کاملا اقتباسی و بدون هیچ ابتکاری به مخاطب تحویل داده شده است. این نگرانی پیش از عرضه بازی Avatar: Frontiers of Pandora به بازار نیز وجود داشت. چرا که کمپانی منتشر کننده این بازی در سال‌های اخیر خالی از ابتکار لازم عمل کرده است. البته نبود نوآوری در بازی‌های ویدئویی خیلی وقت‌ها اتفاق بدی محسوب نمی‌شود. اما در خصوص بازی Avatar: Frontiers of Pandora امکان عملکرد بهتری نیز وجود داشت. بچه‌هایی که در پاندورا توسط جان مرسر نگهداری می‌شوند قصد همکاری با وی را ندارند. این بچه قصد دارند تا از دست جان مرسر فرار کنند اما اتفاقاتی برخلاف خواست آن‌ها رخ می‌دهد.  

امکان حدس بازی از میان‌پرده‌های آن:

یکی دیگر نقاط ضعفی که با بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora مشخص شد حدس جریانات بازی است. تا نیمه اول داستان این بازی بسیار خسته‌کننده و کند پیش می‌رود. با این حال در نیمه دوم بازی اوضاع کمی بهتر شده و سرعت روایت بهتر می‌شود. همچنین از نظر پایان‌بندی نیز می‌توان نمره قابل قبولی به این بازی داد. اما سرعت پایین روایت در نیمه اول بازی باعث می‌شود تا بازیکن خیلی زیاد درگیر جریان بازی نشود. کاراکترهای مثبت در این بازی به خوبی شخصیت پردازی شده‌اند و جذابیت کافی را دارند. اما شخصیت شرور بازی از کاراکتری درخور یک موجود شرور و منفی برخوردار نیست. در نتیجه مخاطب بازی قادر به برقراری ارتباط درستی با شخصیت منفی بازی Avatar: Frontiers of Pandora نمی‌باشد. نقطه ضعف مهم این بازی قابل پیش‌بینی بودن جریان اقتباسی ان توسط بازیکن است. 

بررسی رابط کاربری نقشه اصلی در بازی Avatar: Frontiers of Pandora:

بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora در ویژگی رابط کاربری نقشه اصلی در این بخش شرح داده می‌شود. در جریان بازی باید به سراغ مناطق علامت زده و مشخص شده‌ای بروید. هدف از رفتن به این مناطق در جریان بازی آزادسازی مهارت‌های این شاخه از بازی است. تیم سازنده تلاش کرده تا از کالکتیبل‌ها به شیوه‌های مختلفی بهره بگیرد. برخی از آن‌ها امتیازات بیشتری در اختیار بازیکن قرار می‌دهند و بعضی دیگر نوار سلامت را بهبود می‌بخشند. همه این موارد به کمک هم به قوی‌تر شدن کاربر و گشت و گذار بیشتر وی در مناطق پاندورا کمک می‌کنند. سیستم مبارزات بازی Avatar: Frontiers of Pandora در همه حال جذابیت و گیرایی خوبی دارد. هر کجایی که شما روی نقشه بازی علامت‌گذاری کنید توسط مینی‌مپ مسیریابی می‌شود. اما پیگیری ماموریت‌های اصلی و فرعی از مینی‌مپ امکان‌پذیر نیست. تمام این موارد با بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora قابل کشف می‌باشد. مشاهده محیط به جای مینی‌مپ از طریق قدرت مخصوص بازیکن در جریان بازی امکان‌پذیر است. راهنمای نوشتاری نیز برای علامت‌های بازی در نظر گرفته نشده است. این موارد همگی از نقاط ضعف رابط کاربری نقشه اصلی این بازی به شمار می‌روند.

جلوه‌های بصری بازی چشم نواز است:

بازی Avatar: Frontiers of Pandora را می‌توان یک بازی میان نسلی به جلوه‌های بصری چشم‌گیر معرفی کرد. دقت به جزئیات و نورپردازی عالی محیط‌هایی گیرا به لحاظ بصری ایجاد کرده است. با این همه تیم سازنده می‌توانست روی سلاح‌های شاتگان و رایفل دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهد. اما در مجموع می‌توان نمره بالایی در زمینه جلوه‌های بصری به بازی Avatar: Frontiers of Pandora داد.

سخن پایانی:

بازی Avatar: Frontiers of Pandora یکی از بازی‌های ویدئویی محبوب به حساب می‌آید. در این مطلب از ارنوگیم تلاش کردیم تا نقدی منصفانه به این بازی مهیج و ماجراجویانه داشته باشیم. امیدواریم بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora برای شما کاربران گرامی سایت ارنوگیم مفید واقع شده باشد.  

پست قبلی

معرفی بازی Little Nightmares در میان کابوس‌ها

پست بعدی

بهترین و هیجان انگیزترین بازی‌های انیمه از حمله تایتان‌ها تا وان پیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید