آموزش بازی وارکرفت به طور کامل و جامع

در این مقاله قصد داریم به آموزش بازی وارکرفت بپردازیم. امروزه بازی World of Warcraft محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و کم تر گیمری را می‌ توان پیدا کرد که نام این بازی تاکنون به گوش او نرسیده باشد. اگر بخواهیم آموزش بازی وارکرفت را به صورت کامل در این مقاله بیاوریم، قطعاً باید به اندازه کتاب بزرگ مطلب بنویسیم. چرا که اطلاعات بسیار زیادی حول و حوش این بازی وجود دارد؛ ولی توصیه ما به شما این است که با همین اطلاعات حداقلی که به دست می ‌آورید، فعلاً وارد بازی شوید و بعداً متناسب با نیاز خود اطلاعات بیشتری را نیز کسب خواهید کرد. در ابتدای این مقاله، مفهوم بازی وارکرفت را بررسی می‌ کنیم. سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه به انجام این بازی بپردازید.

بازی وارکرفت چیست؟

بازی وارکرفت یکی از انواع بازی ‌های آنلاین است که به صورت چند نفره بازی می ‌شود. اصطلاح انگلیسی که به بازی ‌های آنلاین چند نفره اشاره دارد، MMORPG است. بازی وارکرفت هم یک نوع بازی MMORPG است. این  بازی دارای چندین ورژن است که در هر ورژنی از آن یک سری از قابلیت ‌ها به ورژن قبلی بازی اضافه شده است.

آموزش بازی وارکرفت

مراحل تبدیل شدن به پلیر بازی وارکرفت

برای این که بتوانید شروع به بازی وارکرفت کنید، باید یک سری از مراحل را به ترتیب انجام دهید. در واقع باید با طی کردن چند مرحله، یک کاراکتر بسازید. کار اولی که باید برای انجام این بازی صورت پذیرد، ساخت اولین کاراکتر است. شاید همین کار، حساس‌ ترین و پیچیده ‌ترین کار در کل بازی باشد. این مراحل عبارت هستند از:

1.      خرید اشتراک سرور

ساخت کاراکتر، مستلزم این است که شما یک سرور انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید شما هم این بازی را امتحان کنید باید به شما بگوییم که چندین سرور و سایت در کل دنیا هستند که شما می ‌توانید به هر یک از آن ها به صورت آنلاین وصل شوید و با کاربران دیگر آن  به انجام بازی وارکرفت بپردازید. توصیه ما به شما این است که از بین سرورهای مختلف بازی وارکرفت به سراغ سرورهای اصلی و بدون مشکل آن بروید. یکی از بهترین سرورهایی که می ‌توانیم برای این بازی به شما معرفی کنیم، سرور بلیزارد است. در واقع این سرور به وسیله خود سازنده بازی وارکرفت ایجاد شده است و اصلی ترین سرور این بازی است. شما با هم تیمی هایتان باید یک سرور مشترک را انتخاب کنید.

برای این که شروع به بازی وارکرفت کنید بایستی از سرور مورد پسند خود، گیم تایم تهیه کنید. منظور از تهیه گیم تایم این است که شما برای انجام بازی باید به صورت ماهیانه پولی پرداخت کنید و بعد وارد سرور بازی بشوید. البته امکان خرید اشتراک این بازی برای  مدت زمان بیشتر از یک ماه نیز وجود دارد.

2.      انتخاب فرقه یا گروه

بعد از خرید اشتراک سرور، باید فرقه یا گروه خود را انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید این بازی را با رفقای خود انجام دهید، بهتر است هر دوی شما یک فرقه یا گروه را  برگزینید. Alliance و Horde دو گروه اصلی بازی هستند و امکان اینکه به صورت همزمان اعضای این دو گروه با هم بازی کنند، وجود ندارد یا بهتر بگوییم در این صورت، امکان انجام صلح آمیز این بازی وجود ندارد.

3.      انتخاب نژاد یا دسته

پس از انتخاب فرقه یا گروه، نیز به انتخاب نژاد و دسته که به آن کلاس شخصیت هم گفته می‌ شود، اقدام  کنید. بعد از اینکه گروه بازی خود را انتخاب کردید، چند نژاد بازی برای شما در دسترس خواهد بود که شما می‌ توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. توصیه ما به شما این است که در انتخاب نژاد، خیلی سخت‌ گیری به خرج ندهید چرا که شما هر نژادی را هم که انتخاب کرده باشید می توانید بعداً عوامل قدرت نژادهای دیگر را تا حدودی در اختیار بگیرید. نژاد مناسب برای شما نژادی است که چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ فیزیکی برای شما جذاب باشد.

4.      انتخاب کلاس

پس از انتخاب نژاد هم شما محدود به انتخاب یک کلاس از بین کلاس ‌های  نژاد انتخاب شده خواهید بود. در انتخاب دسته و یا همان کلاس، بایستی نهایت دقت خود را به خرج دهید؛ چرا که دسته یا کلاس انتخاب شده توسط شما، نشان دهنده شخصیت شما در این بازی خواهد بود و سرنوشت شما در این بازی به همین انتخاب دسته یا کلاس گره خورده است. در بازی وارکرفت، دوازده عدد کلاس وجود دارد که هر یک از آن ها ویژگی ‌های منحصر به فرد خود را دارند و دارای یک سری از قابلیت‌ ها و توانایی‌ ها هستند. هر یک از این دسته ‌ها هم به دو یا تعداد بیشتری زیر دسته تقسیم می ‌شوند. به عنوان مثال، این تقسیم بندی به زیر دسته‌ها نشان می ‌دهد که شما قصد انجام بازی تهاجمی را دارید یا بازی تدافعی را. هرچند همان طور که تاکید کردیم در انتخاب دسته باید  همه دقت خود را به خرج ببندید ولی با این وجود باز هم سلیقه شخصی شما اهمیت زیادی دارد. دوازده کلاس این بازی عبارت هستند از:

  1. Warriors
  2. Paladins
  3. Hunters
  4. Rogues
  5. Priests
  6. Shamans
  7. Mages
  8. Warlocks
  9. Monks
  10. Druids
  11. Demon Hunters
  12. Death Knights

5.      انتخاب زیردسته ها

همان طور که در بالا گفتیم هر کدام از کلاس‌ ها دارای زیر دسته هم هستند. این زیر دسته ها، معیاری هستند به منظور سنجش کاربرد کاراکتر در جنگ. به زیر دسته ها، تخصص (Specialization) هم گفته می شود. این تخصص‌ ها به سه گروه دسته بندی می شوند:

  1. تخصص وارد کردن ضربه (DPS)‌
  2. تخصص شفادهندگی (Heal)
  3. تخصص تانک (Tank)

از سوی دیگر، نزدیک‌ زن بودن (یا همان Melee) و یا دور زن بودن کاراکتر (یا همان Ranged) هم در شیوه بازی شما تاثیر بسیاری دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به آموزش بازی وارکرفت پرداختیم. توصیه ما به شما این است که هر چه سریع تر شروع به بازی کنید. چرا که اگر یک کلاس را انتخاب کنید، بعدا هم می توانید نقش خود در مبارزات را تغییر دهید. به عنوان نمونه کلاس Monk هم می تواند وظیفه تانک را داشته باشد وهم می تواند در خلال بازی، تغییر نقش داده و در نقش یک DPS به بازی ادامه دهد. بنابراین بهتر است وقت تلف نکنید و بازی را شروع کنید.

برای یک کاربر تازه کار، خیلی اهمیت ندارد که کدام نژاد یا کلاس را انتخاب می کند چون فعلا تسلطی بر روی کلاس های متنوع این بازی ندارد. توصیه می کنیم ابتدا بازی را با کلاس Paladin یا Druid آغاز نمایید. دلیل این توصیه ما هم این است که که روند انجام ماموریت‌ های شروع بازی در این دو کلاس به نسبت سایر کلاس ‌ها، کمی آسان تر است.

پست قبلی

درآمد ماهانه از بازی ورلد اف وارکرافت

پست بعدی

معرفی انواع بازی وارکرفت + راهنمای کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید